wtorek, 9 sierpnia 2016

Podglądaj: Stalowe Magnolie

Są filmy, które z nami zostają na zawsze, mają w sobie tę nieuchwytną wartość która czyni je bezcennymi. Jak najlepsze wino, nie starzeją się, a z czasem nabierają coraz to nowych znaczeń. Dla mnie jednym z takich dzieł, bo trzeba mu to oddać, iż jest to dzieło wyjątkowe, są Stalowe Magnolie. Film ten ostatni raz oglądałam 20 lat temu, kiedy byłam dzieckiem i pamiętam, że zrobił na mnie ogromne wrażenie. To co mnie w nim zachwyciło to piękno bohaterek i ich siła.

Po tych latach muszę utwierdzić się w dziecięcym przekonaniu. Każda z bohaterek jest piękną indywidualnością. Mamy kolaż problemów i osobowości, drogę życia, strategię radzenia sobie z rzeczywistością. Tak równoległą do naszej.

Nic jednak zadziwiającego, że film ten zachwyca i zostaje na dłużej, jeśli spojrzymy na wybitną obsadę. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że dość karkołomnym było w jednym miejscu zgromadzić tyle znakomitości:
Sally Field, Julię Roberts, Shirley MacLaine, Dolly Parton, Daryl Hannah, Olympia Dukakis.
To nie mogło się nie udać, wyjątkowo udać.



Aby skusić Was jeśli jeszcze nie widzieliście Stalowych Magnolii, lub było to zbyt dawno, zostawiam dialogi, które mnie osobiście złapały za serce:

- Przeszkadzam?
- Nie, krzyczę na męża, ale mogę to zrobić później.

Przyciągam wszystko oprócz chłopców i pieniędzy.

Od 50 lat wyznajemy jedną zasadę: nie istnieje coś takiego jak naturalne piękno. Spójrz na mnie, trzeba włożyć wiele pracy żeby tak wyglądać.

Ostatnio mój mąż był nastawiony romantycznie w `72. Zamknął warsztat żebym mogła go utrzymywać.

- Drum nigdy nie strzeliłby do damy
- Tak, to prawdziwy gentleman, założę się że wyjmuje naczynia ze zlewu  zanim tam nasika

- Jesteś im starsza tym głupsza
- A ty im starsza tym brzydsza

Najlepsze co mogę o niej powiedzieć to to, że nie ma błędów ortograficznych w tatuażach.

Nie mogłabyś wykrzesać z siebie odrobiny entuzjazmu. Odrobinę, żebyś się nie spociła.

To moja rodzina i kocham ich, ale wyglądają jakby ich ktoś wyrzeźbił z żółtego sera.

Co się stało, jesteś w tak świetnym  humorze, zdeptałaś jakiegoś dzieciaka?

Staram się nie jeść zdrowej żywności. Im szybciej moje ciało odmówi mi posłuszeństwa, tym lepiej.

Chcę im zrobić coś, co się pięknie zamraża.

- Przetną ją prawie na pół by wyjąć nerkę
- W cyrku często to robią

-...a jakiś samochód parkuje w jej garażu przynajmniej raz w tygodniu
- No i wydało się, mam romans z mercedesem

Ja nigdy się nie martwię, bo wiem że to robisz za nas obie.

- Zauważyłam, że robią mi się kurze łapki
- Czas biegnie kochanie i nagle zauważasz, że biegnie po twojej twarzy

Nie był złym facetem, ale go odrzuciłam i wyszłam za mąż za jednego z dwóch totalnych szmaciarzy.

Ludzie są dla mnie uprzejmi tylko dlatego, że mam więcej pieniędzy niż sam Pan Bóg.

Nie jestem wariatką, po prostu od 40 lat jestem w złym nastroju.

- Jestem stara i mam swoje zasady
- Prowadzisz trudną grę
- W jej wieku powinna grać tylko w teleturniejach

Wszędzie rozpoznam ten charakter pisma. Piszesz jak maniakalny morderca.

...i nie czytam książek, bo jak są dobre to robią z nich mini seriale.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz